РОДИНА - ШКОЛА ЛЮБОВІ



Батьківські збори
РОДИНА - ШКОЛА ЛЮБОВІ 
                                                 класний керівник Купчак О. М.



Мета:             
                        1. Розширити уявлення батьків про родину як голов­ну                     
загальнолюдську цінність.
2.Познайомити батьків із результатами досліджень щодо впливу
родинної атмосфери на розвиток мо­ральних якостей підлітка.
3.Спонукати батьків до розмірковувань про особли­вості виховання
дитини в родині.

Коментар:     для проведення зборів класний керівник заздале­гідь
проводить анкетування батьків і учнів з метою визначення рівня комфортності дитини в родині.



Анкета для батьків «Думки»
Кожен із батьків ставить відмітку навпроти ствердження, яке поділяє.


 п/п
Думки
Мати
Батько
1
Вважаю, що з дитиною слід говорити, не допускаючи критики рішень батьків



Вважаю, що з дітьми можна говорити про



Все


2
Вважаю, що самостійність дітей допустима лише в певних межах



Вважаю, що дітям потрібно надавати сво­боду вибору в усьому


3
Вважаю, що дітям необхідно брати участь у проблемних сімейних розмовах



Вважаю, що не можна повідомляти дітям про суперечки між дорослими



Анкета для учнів «Це я» Закінчіть речення.
          1        Мій улюблений колір _________________________________________ 
          2        Моє улюблене свято   ________________________________________   
          3        Мені _____ років.
4        Мій знак зодіаку
5        На кишенькові розходи мені дають_______________________грошей.
6        В одязі я віддаю перевагу________________________________стилю.
7        У мене_______друзів.
8        Моя улюблена група (співак/співачка)
9        Я пишу вірші (так, ні).
10   Я веду щоденник (так, ні).

Анкета для учнів «Моє місце в родині»
     Дайте відповіді на запитання.
 1)        Чи виникають у твоїй родині приводи, що призводять до суперечок, невдоволень?
2)      Твої обов’язки в родині.
3)      Чи залежить мир у родині від дітей? Поясніть свою думку.

Анкета для учнів «Моє життя в родині»
Оберіть найбільш прийнятні для вас варіанти відповідей.
1.                  Що б ти хотів отримати від родини, у якій живеш?
а)      Доброї організації побуту;
б)      радощів від спілкування;
в)      спокою, захищеності.

               2.                 Чи самотній ти в родині?
а)      Так;
б)      ні;
в)      не знаю.
3.       Чи бажаєш ти, щоб твоя майбутня родина була схожою на твою нинішню?
а)      Так;
б)      ні;
в)      не знаю.
4.       Як ти вважаєш, що найбільше хвилює твоїх батьків у ро­динному житті?
а)      Здоров’я дітей;
б)      навчання дітей;
в)      трудова участь дітей у житті родини.
          5.                 Яка з наведених нижче життєвих настанов є для тебе найбільш вагомою?
а)      Бути матеріально забезпеченим;
б)      зустріти кохання;
в)      мати багато друзів;
г)       реалізувати власні інтелектуальні можливості.
6.       Чи є в тебе таємниці від родини?
а)      Так;
б)      ні.
7.          Чим для тебе є вечір, проведений вдома?
а)      Радість спілкування;
б)      нагода бути самим собою:
в)      мука, нудьгування.
8.                Чи знайомий ти аморальними та матеріальними пробле­мами, що існують у твоїй родині?
а)      Так;
б)      ні.
На класній дошці написано вислови:
«Вся сім’я вмісті, так і душа на місці».
«Не потрібен і клад, коли в родині лад».
«Не буде добра, коли в родині ворожнеча».
ХІД ЗБОРІВ
БЕСІДА
У теплому родинному колі
Кожна людина все своє життя проводить у родині. Спочатку в батьківській, потім у своїй власній, а потім, буває, у родині своїх дітей. З часом склад родини змінюється, стають іншими обов’язки її членів, піклування. Ми рідко замислюємось про значення звич­них слів: «мир», «родина». Проте мир на Землі, мир у державі розпочинається з миру в родині. Родина — це школа любові для дорослих і дітей. У родині люди стають особистостями, унікаль­ними й неповторними. У метушні повсякденного життя ми не за- нжди встигаємо поговорити одне з одним. А якщо випадає вільна хвилина, ми дуже довго шукаємо привід для розмови.
Як ми, батьки, спілкуємось із дітьми, чи вважаємо їх повно­правними членами родини?
(Класний керівник знайомить батьків із висновками, зроблени­ми на основі анкети «Думки».)
Колись у старовину існувала традиція: вся родина збиралась за столом. В основі цього звичаю покладено прагнення об’єднати всіх членів родини, щоб не втрачати духовний зв’язок поколінь. Про стіл казали: «У дім прийшов — усіх навколо себе зібрав». Отже, не пожалійте і ви, шановні батьки, сил і часу для того, щоб зібратися разом із дітьми і поспілкуватись. Слід зібратись разом, щоб очі бачили, а серце відчувало: це рідне для всіх вас родинне коло, ваша відрада й опора.

Дитина — дзеркало батьків
Психологи та соціологи не раз задавались проблемою порів­няння характерів та особливостей родинних стосунків із рівнем моральної вихованості, і неодмінно виявлялось, що між першим та другим існує чіткий зв’язок. Можна навіть визначити різні гру­пи родин і, відповідно, різні типи поведінки підлітків. Ось два го­ловні признаки, що характеризують родину:
1)    гармонійність відносин в родині;
2)    особливості виховних зусиль батьків.
Проведені дослідження дозволили визначити кілька груп родин.
У родинах першої групи взаємовідносини між батьками і дітьми будуються на взаємній повазі, піклуванні одне про одного, доб­розичливості. Протиріччя, що виникають у таких родинах, нетри­валі й вирішуються без конфліктів. Ці родини підтримують тіс­ний зв’язок зі школою, батьки і вчителі діють спільно. У підлітків, які виховуються в таких родинах, можна виділити наступні за­гальні риси характеру і поведінки: товариськість, доброзичливе ставлення до оточуючих, колективізм, повага до старших.
Друга група родин. Тут також спостерігається узгодженість родинних відносин, але, на відміну під першої групи, ставлен­ня до виховання підлітків більш пасивне. Взаємовідношення між батьками і дітьми можна скоріше назвати співіснуванням. У та­ких родинах авторитет батьків невисокий. У підлітків із родин да­ної групи разом із певними позитивними якостями можна спос­терігати і негативні: лінь, упертість, лицемірство.
Третя група родин. Найбільш характерна риса — конфлік­ти. У педагогічному плані такі батьки неспроможні, а діти, що виховуються в таких родинах, часто відносяться до категорії «важких».
Четверта група родин. Це родини, в яких нікого не хви­лює внутрішній світ дитини. їхнє головне правило: «Щоб нав­чався відмінно і поводився пристойно». Стосунки між батьками і дітьми позбавлені близькості, взаєморозуміння. І результат та­кого виховання — повне не сприймання дитиною моральних норм своєї родини.
Отже, шановні батьки, ви маєте завжди пам’ятати, що мораль­не обличчя дитини — її погляди, ставлення до людей — головним чином залежать від того, яким підліток баче своїх батьків удома, у родині. Дитина — це дзеркало, у якому його батьки можуть по­бачити самих себе.
Чому підлітки часто невідверті з батьками
Ваша дитина може бути впевненою, що батьки — її найкращі друзі, але при цьому мало про що їм розповідати. Вона не любить говорити про власні справи ані вдома, ані в школі. Можливо, це взагалі риса характеру, притаманна всім членам родини, людям, що звикли самостійно вирішувати свої проблеми, не жаліючись. Син перестає ділитися з батьками, він довіряється другові: або той помітно впливає на нього, користується у нього авторитетом, або з ним легше розмовляти.
У таких випадках батьки часто починають зловживати своїми правами й роздувати трагедію з кожної таємниці, яку діти їм не довірили. Розгубившись, батьки не відрізняють довіри від відвер­тості, їм здається: якщо підліток довго приховує таємницю, зна­чить вони назавжди втратили його довіру.
Якщо діти ніколи не відчували довіри до батьків, значить, тато або мама не зуміли її завоювати, і дорослі одержать пораз­ку нині, коли у підлітків настав час заводити серйозні стосун­ки. Марно намагатися знову перебудовувати відносини на основі взаєморозуміння, яке діти вже знайшли в іншому місці.
Якщо ж батьки завжди були друзями своїх дітей і все зали­шилось по-старому, їм буде зрозуміла потреба підлітків довіри­тись одне одному.
веселі, завжди в доброму гуморі, уміють створити теплу атмосферу вдома і подають гарний приклад.
ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРАКТИКУМ ДЛЯ БАТЬКІВ
1.                  Батькам пропонується заповнити анкету.

Анкета для батьків «Життя Вашої дитини в родині» Оберіть найбільш прийнятні для вас варіанти відповідей.
         1)    Як ви гадаєте, чого очікує Ваша дитина від родини, в якій живе?
а)      Доброї організації побуту;
б)      радощів від спілкування;
в)      спокою, захищеності.

2)    Що найбільш вас хвилює?
а)      Здоров’я дитини;
б)      навчання дитини;
в)      трудова участь дитини в житті родини.

3)    „Чи самотня Ваша дитина в родині?
а)      Так;
б)      ні;
в)      не знаю.

4)    Як Ви гадаєте, чи забажає дитина, щоб її майбутня родина була схожа на Вашу?
а)      Так;
б)      ні;
в)      не знаю.

5)    Яка з наведених нижче життєвих настанов є, на Ваш пог­ляд, для дитини найбільш вагомою?
а)      Бути матеріально забезпеченим;
б)      зустріти кохання;
в)      мати багато друзів;
г)       реалізувати власні інтелектуальні можливості.

6)    Чи знайома Ваша дитина з тими моральними і матеріаль­ними проблемами, що існують в родині?
а)      Так;
б)      ні.

7)    Чи є у Вашої дитини особисті таємниці, які вона приховує
від родини?
а)      Так;
б)      ні;

8)    Що для Вашої дитини вечір, проведений вдома?
а)      Радість спілкування;
б)      нагода бути самим собою;
в)      мука та нудьгування.
Після заповнення батьками анкети класний керівник пропо­нує їм ознайомитись з відповідями їхніх дітей на анкету «Моє
життя в родині».
2.      Батькам пропонується обговорити ситуації.
Ситуація 1.
Ваша донька зробила модну стрижку, відрізавши косу. Ваша реакція?
Ситуація 2.
Син привів додому великого дворового собаку. Ваші дії?
 Ситуація З,
Вашій донці запропонували роботу за кордоном у якості фо- томоделі. Як ви вчините?
Ситуація 4.
Ви дізналися, що син приховує від Вас, що потоваришував із дівчинкою. Ваша реакція?
3.      Батькам пропонується заповнити анкету.
Анкета для батьків «Чи знаю я свою дитину?»
          1)    Улюблений колір Вашої дитини?
2)    Улюблене свято?
3)    Скільки Вашій дитині років?
4)    До якого знаку зодіаку належить Ваша дитина?
5)    Скільки грошей Ви даєте дитині на кишенькові розходи?
6)    Якому стилю Ваша дитина віддає перевагу в одязі?
7)    Скільки друзів у Вашої дитини?
8)    Яка улюблена група (співак/співачка) Вашої дитини?
9)    Чи пише Ваша дитина вірші?
10)Чи веде Ваша дитина щоденник?

Після заповнення батьками анкети, класний керівник роздає їм анкети їхніх дітей. Батьки порівнюють свої відповіді з відпові­дями дітей.

ПІДСУМКИ ЗБОРІВ
Світло у вікні дома... Які почуття воно викликає у наших ді­тей? Радість, що на тебе чекають? Щасливе зітхання: «Ну от я і вдома»; роздратування: «Ну чого їм не спиться, що їм треба від мене!», побоювання: «Як пройти тихенько, щоб обійшлось без скандалу та галасу»? Яка із цих думок виникне у вашої дитини, коли вона стане на поріг рідної домівки, — залежить саме від вас, батьки, від вашого вміння знайти компроміс у відносинах із нею, допомогти порадою й зарадити в біді.

Немає коментарів:

Дописати коментар