Комплексно - цільова програма
виховної системи
“Світ
добра і любові ”
(Розвиток і формування
Людини, християнина і патріота держави)
І розділ : ” Україна –
неповторна й мальовнича країна ”5
класи
Мета: розвивати почуття патріотизму, гордості за свою
Батьківщину; виховання активної особистості з притаманною їй громадською свідомістю,
почуттям національної гідності.
Основні завдання: формування дитячого колективу, створення в ньому
комфортного середовища для розвитку особистості.
Основні форми роботи: презентація класу, свята, бесіди, години спілкування,
колективна творча діяльність, інтелектуальні ігри, формування традицій класу,
експедиції, походи, подорожі.
ІI розділ:
«Я — це ти, він, вона, я — це всі учні нашого класу, села, України»
6— 7 класи
Мета: формування громадянина, патріота України, виховання
поваги до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до
обов’язків людини і громадянина, пізнати себе, своїх однокласників, народ,
землю, бажання працею розбудувати державу, примножувати її багатства.
Основні завдання: усвідомлення понятть «Я», «ми», «людина», «громадянин»;
виховання в учнів позитивних рис характеру: обов’язковість, чесність,
організованість, доброту, щирість, повагу до старших, співпереживання,
вимогливість до себе. Допомога у подальшому становленні органів самоврядування,
розвиток їхньої самостійності.
Основні форми роботи: методика вивчення особистості, години спілкування,
конкурси-виставки, конкурси творів, письмові сповіді, турніри, диспути, уроки
мужності, та ін.
III розділ “ Я – Людина, християнин, патріот держави ” 8—9
класи
Мета: формування у школярів особистісних рис громадянин
України, розвивати духовну, моральну, художню, естетичну, правову, трудову та
економічну культуру; прищеплення бажання стати свідомим громадянином своєї
держави, виховувати любов до рідного краю.
Основні завдання: формування дитячого колективу, створення в ньому
комфортного середовища для розвитку особистості.
Основні форми роботи: години спілкування, діалоги, дискусії, захисти
творчих робіт, дні здоров’я, презентація родин, екскурсії по рідному краю, культпоходи,
проекти, гра-конкурс.
«Діти, як квіти.
Доторкнись до кожної із них —
і вона задзвенить, і розсиплеться
аромат, не схожий один на одного»
В.
О. Сухомлинський
Основний зміст, напрями та форми
виховної
роботи
з учнями
1. Діагностика
особистості. Пробудження інтересу до самих себе, пізнання своєї особистості,
самопізнання, спроби самоаналізу й самовиховання.
· Анкетування «Я і моє оточення»; тест «Вивчення самооцінки»
· Тренінг «Я та мій клас».
· Бесіда порада «Як попередити шкідливі звички».
· Класні години «Людей нецікавих у світі не має»; «У твоїм слові — твоя душа».
· Відверта розмова «Я — власними очима», «Розкажи мені про мене...».
· Години спілкування «Сучасний та ідеальний учень: який він?»; «Друг — це другий „Я“».
· Особистісно - рольова гра «Формула спілкування»
· Міні-практикуми «Як позбутися своїх недоліків»; ситуативний практикум «Дружба — це...».
· Диспути «У мене такий характер!», «Я не такий, як усі!».
· Круглий стіл «Вчимося володіти собою».
· Анкетування «Я і моє оточення»; тест «Вивчення самооцінки»
· Тренінг «Я та мій клас».
· Бесіда порада «Як попередити шкідливі звички».
· Класні години «Людей нецікавих у світі не має»; «У твоїм слові — твоя душа».
· Відверта розмова «Я — власними очима», «Розкажи мені про мене...».
· Години спілкування «Сучасний та ідеальний учень: який він?»; «Друг — це другий „Я“».
· Особистісно - рольова гра «Формула спілкування»
· Міні-практикуми «Як позбутися своїх недоліків»; ситуативний практикум «Дружба — це...».
· Диспути «У мене такий характер!», «Я не такий, як усі!».
· Круглий стіл «Вчимося володіти собою».
2.
Національно - патріотичне виховання.
Формування національної свідомості, любові до рідного
краю, духовної спадщини українського народу;
· усні журнали «Наш рідний край — Івано – Франківщина !»; «З чого почалась Україна для мене?»; «Передаймо нащадкам наш скарб — українську мову».
· година спілкування «Погляд у майбутнє»
· уроки мужності та лінійки пам’яті «Ми пам’ятаємо!», «Ніхто не забутий, ніщо не забуте!». Уроки-реквієми «Біль Чорнобиля з роками не зникає»; «Вічна пам’ять замореним голодом».
· усні журнали «Наш рідний край — Івано – Франківщина !»; «З чого почалась Україна для мене?»; «Передаймо нащадкам наш скарб — українську мову».
· година спілкування «Погляд у майбутнє»
· уроки мужності та лінійки пам’яті «Ми пам’ятаємо!», «Ніхто не забутий, ніщо не забуте!». Уроки-реквієми «Біль Чорнобиля з роками не зникає»; «Вічна пам’ять замореним голодом».
·
Інтелектуальний
марафон «Що я знаю про тебе, моя Україно?».
·
Філософські
столи «Нехай не розмежованою залишиться навіки»; «Що таке національна
самосвідомість?».
· Зустрічі
з воїнами АТО.
· Круглий
стіл «Живи і міцній, українська державо!».
· Історико-літературний
журнал «Наші символи — наш святині».
·
Свято
” Батьківщина – мальовнича і
неповторна країна ”.
·
Проект
”Червона калина – символ україни”
3.
Духовно – моральне виховання . Утвердження принципів християнської моралі
·
Духовними
стежками. Поїздки в Гошів, Зарваницю, Погоню, Манявський скит.
·
Години
спілкування «Що я ціную?», «Бути на Землі Людиною»; «Шануй батька свого і матір
свою, щоб довгими дні твої були на землі».
·
Урок
духовності «Я маю в серці те, що не вмирає!..».
· Літературна
вітальня ”Не
дорікати слово я дала ”
·
Година
спілкування ” На крилах любові”
·
Відверті
розмови «Матеріальне і духовне»; «Про скромність і розкутість, сором і
соромливість, розум і добру славу, красу і долю».
·
Диспути
«Що таке добро, а що таке зло?», «Правила життя», «Щастя — як ми його розуміємо?»
·
Круглий"стіл
«Я і толерантність».
·
Різдвяний
вертеп «В небі зірка засіяла…»
·
Урок-вистава
«Країна Ввічливості».
·
Етичні
діалоги «Доброта — ознака сили, а не слабкості».
·
Проект ”Манявський скит – скарбниця
духовності Прикарпаття ”
4. Культурно - естетичне
виховання . Забезпечення високої
художньо – естетичної культури особистості
·
Проект ”Українська
світлиця ”
·
Диспут
«Мода і смак».
·
Дискусія
«Що є краса: поезія чи проза; що є краса: розруха чи життя?».
·
Бесіда
”Премудрості дідуся ”Етикету””
·
Фестиваль
дитячої творчості «Зірки та зіроньки».
·
Традиційні
шкільні свята — Свято першого та останнього дзвоника; День учителя; «Міс
осінь»; Новий рік; 8 Березня; День матері тощо.
·
Виховна
година ”Витоки духовності українського народу”
5. Родинне виховання. Виховання
поваги до батьків, людей старшого віку, сімейних та родинних традицій.
·
Година
спілкування «Батьки та діти».
·
Подорожі
сімейними традиціями «Про що розповів сімейний альбом?»; «Я візьму той рушник...».
·
Аукціон
родинної мудрості «Творити добро, бо ти — Людина».
·
Свято
«Сімейні розваги».
·
Турпохід
«Разом із батьками».
6.
Правове та превентивне виховання. Виховання
високого рівня правової культури, що
передбачає знання законів і повагу до них; попередження шкідливих звичок.
·
Виховна година ”Вчитися жити в мирі та злагоді”
·
Учнівські
збори «Хочеш бути громадянином своєї держави — навчись бути громадянином своєї
школи»
·
Дискусійна
зустріч “ СНІД : міфи та реальність”
·
Година
толерантності «Якщо поруч ВІЛ - інфікований».
·
Круглий
стіл «Дитина та її права».
·
Диспут
«Наші звички та здоров’я».
·
Урок
здоров’я «Здорові діти — здорова нація».
·
Рольова
гра «Суд над ворогами здоров’я».
·
Юридичний
аукціон.
·
Година
спілкування ”Знаємо
права, виконуємо обов’язки”
Фізичне та екологічне виховання .
Виховання фізично та морально здорового
покоління; формування почуття відповідальності за природу.
·
Мітинг
скорботи «Дзвони Чорнобиля».
·
Походи
до лісу «Віч-на-віч із природою».
·
Круглий
стіл «Будь природі добрим другом».
·
Тренінг
«Здоровий спосіб життя та моє майбутнє»
·
Дискусія
«Правила нашої безпеки».
·
Дні
здоров’я, спортивні естафети та змагання.
·
Екологічні вікторини та акції, змагання юних
біологів тощо.
Робота з батьками
·
Батьківські
збори
”СНІД – життя без майбутнього”
·
Батьківські
збори ”Виховання психологічної витривалості в підлітків”
·
Батьківський
лекторій ”Як потрібно спілкуватися, щоб уникнути конфліктів ”
·
Батьківський
всеобуч ”Покарання , насильство – зло, якому немає виправдовувань ”
·
Батьківські
збори ”Конфлікти з дитиною та шляхи їх вирішення ”
Немає коментарів:
Дописати коментар