Комплексно-цільові програми

  Комплексно - цільова програма 
виховної системи 
Світ добра і любові  
(Розвиток і формування Людини, християнина і патріота держави) 


             І розділ : Україна – неповторна й мальовнича країна5 класи
Мета: розвивати почуття патріотизму, гордості за свою Батьківщину; виховання активної особистості з притаманною їй громадською свідо­містю, почуттям національної гідності.
Основні завдання: формування дитячого колективу, створення в ньому комфортного середовища для розвитку особистості.
Основні форми роботи: презентація класу, свята, бесіди, години спіл­кування, колективна творча діяльність, інтелектуальні ігри, формування традицій класу, експедиції, походи, подорожі.
              ІI розділ: «Я — це ти, він, вона, я — це всі учні нашого класу, села, України» 
6 7 класи
Мета: формування громадянина, патріота України, виховання по­ваги до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до обов’язків людини і громадянина, пізнати себе, своїх однокласників, народ, землю, бажання працею розбудувати державу, примножувати її багатства.
Основні завдання: усвідомлення понятть «Я», «ми», «людина», «гро­мадянин»; виховання в учнів позитивних рис характеру: обов’язковість, чесність, організованість, доброту, щирість, повагу до старших, співпе­реживання, вимогливість до себе. Допомога у подальшому становленні органів самоврядування, розвиток їхньої самостійності.
Основні форми роботи: методика вивчення особистості, години спіл­кування, конкурси-виставки, конкурси творів, письмові сповіді, турніри, диспути, уроки мужності, та ін.
               III розділ “ Я – Людина, християнин, патріот держави ” 8—9 класи
Мета: формування у школярів особистісних рис громадянин України, розвивати духовну, моральну, художню, естетичну, правову, трудову та економічну культуру; прищеплення бажання стати свідомим громадя­нином своєї держави, виховувати любов до рідного краю.
Основні завдання: формування дитячого колективу, створення в ньому комфортного середовища для розвитку особистості.
Основні форми роботи: години спілкування, діалоги, дискусії, захисти творчих робіт, дні здоров’я, презентація родин, екскурсії по рідному краю, культпоходи, проекти, гра-конкурс.
                                               «Діти, як квіти.
                                               Доторкнись до кожної із них —  
                                               і вона задзвенить, і розси­плеться    
                                               аромат, не схожий один на одного»
                                                                                         В. О. Сухомлинський
Основний зміст, напрями та форми виховної  роботи з учнями
1. Діагностика особистості. Пробудження інте­ресу до самих себе, пізнання своєї особистос­ті, самопізнання, спроби самоаналізу й само­виховання.    
·     Анкетування «Я і моє оточення»; тест «Вивчення самооцінки»
·  Тренінг «Я та мій клас».
·  Бесіда порада «Як попередити шкідливі  звички».
·  Класні години «Людей нецікавих у світі не має»; «У твоїм слові — твоя душа».
·  Відверта розмова «Я — власними очима», «Роз­кажи мені про мене...».
·  Години спілкування «Сучасний та ідеальний учень: який він?»; «Друг — це другий „Я“».
·  Особистісно - рольова гра «Формула спілкування»
·  Міні-практикуми «Як позбутися своїх недолі­ків»; ситуативний практикум «Дружба — це...».
·  Диспути «У мене такий характер!», «Я не такий, як усі!». 
·  Круглий стіл «Вчимося володіти собою».
2. Національно - патріотичне виховання.
Формування національної свідомості, любові до рідного краю, духовної спадщини українського народу;
· усні журнали «Наш рідний край — Івано – Франківщина !»; «З чого почалась Україна для мене?»; «Передай­мо нащадкам наш скарб — українську мову».
·  година спілкування «Погляд у майбутнє»
·  уроки мужності та лінійки пам’яті «Ми пам’я­таємо!», «Ніхто не забутий, ніщо не забуте!». Уроки-реквієми «Біль Чорнобиля з роками не зникає»; «Вічна пам’ять замореним голодом».
   ·         Інтелектуальний марафон «Що я знаю про тебе, моя Україно?».
   ·         Філософські столи «Нехай не розмежованою залишиться навіки»; «Що таке національна самосвідомість?».
    ·       Зустрічі з воїнами АТО.
   ·      Круглий стіл «Живи і міцній, українська дер­жаво!».
   ·        Історико-літературний журнал «Наші симво­ли — наш святині».
   ·        Свято Батьківщина – мальовнича і неповторна країна .
   ·        Проект Червона калина – символ україни
3. Духовно – моральне виховання .  Утвердження принципів християнської моралі
   ·        Духовними стежками. Поїздки в Гошів, Зарваницю, Погоню, Манявський скит.
   ·         Години спілкування «Що я ціную?», «Бути на Землі Людиною»; «Шануй батька свого і матір свою, щоб довгими дні твої були на землі».
   ·         Урок духовності «Я маю в серці те, що не вми­рає!..».
   ·         Літературна вітальня Не дорікати слово я дала
   ·         Година спілкування На крилах любові”
    ·       Відверті розмови «Матеріальне і духовне»; «Про скромність і розкутість, сором і соромливість, розум і добру славу, красу і долю».
   ·         Диспути «Що таке добро, а що таке зло?», «Пра­вила життя», «Щастя — як ми його розуміє­мо?»
   ·         Круглий"стіл «Я і толерантність».
   ·         Різдвяний вертеп «В небі зірка засіяла…»
   ·         Урок-вистава «Країна Ввічливості».
   ·         Етичні діалоги «Доброта — ознака сили, а не слабкості».
   ·        Проект ”Манявський скит – скарбниця духовності Прикарпаття
4. Культурно - естетичне виховання . Забезпечення високої художньо – естетичної культури особистості
   ·        Проект Українська світлиця
   ·         Диспут «Мода і смак».
   ·         Дискусія «Що є краса: поезія чи проза; що є краса: розруха чи життя?».
   ·         Бесіда Премудрості дідуся Етикету””
   ·        Фестиваль дитячої творчості «Зірки та зі­роньки».
   ·         Традиційні шкільні свята — Свято першого та останнього дзвоника; День учителя; «Міс осінь»; Новий рік; 8 Березня; День матері тощо.
    ·         Виховна година ”Витоки духовності українського народу
 5. Родинне виховання. Виховання поваги до батьків, людей старшого віку, сімейних та родин­них традицій.
   ·        Година спілкування «Батьки та діти».
   ·        Подорожі сімейними традиціями «Про що роз­повів сімейний альбом?»; «Я візьму той руш­ник...».
   ·        Аукціон родинної мудрості «Творити добро, бо ти — Людина».
   ·        Свято «Сімейні розваги».
   ·        Турпохід «Разом із батьками».
6. Правове та превентивне виховання. Вихован­ня високого рівня правової культури, що перед­бачає знання законів і повагу до них; поперед­ження шкідливих звичок.
   ·        Виховна година Вчитися жити в мирі та злагоді
   ·        Учнівські збори «Хочеш бути громадянином своєї держави — навчись бути громадянином своєї школи»
   ·        Дискусійна зустріч “ СНІД : міфи та реальність
   ·        Година толерантності «Якщо поруч ВІЛ - інфікований».
   ·        Круглий стіл «Дитина та її права».
   ·        Диспут «Наші звички та здоров’я».
   ·        Урок здоров’я «Здорові діти — здорова нація».
   ·        Рольова гра «Суд над ворогами здоров’я».
   ·        Юридичний аукціон.
   ·        Година спілкування Знаємо права, виконуємо обов’язки”
Фізичне та екологічне виховання . Виховання фізично та морально здорового покоління; формування почуття відповідальності за при­роду.
   ·        Мітинг скорботи «Дзвони Чорнобиля».
   ·        Походи до лісу «Віч-на-віч із природою».
   ·        Круглий стіл «Будь природі добрим другом».
   ·        Тренінг «Здоровий спосіб життя та моє май­бутнє»
   ·        Дискусія «Правила нашої безпеки».
   ·        Дні здоров’я, спортивні естафети та змагання.
   ·         Екологічні вікторини та акції, змагання юних біологів тощо.
           Робота з батьками
   ·        Батьківські збори ”СНІД – життя без майбутнього
   ·        Батьківські збори Виховання психологічної витривалості в підлітків
   ·        Батьківський лекторій  Як потрібно спілкуватися, щоб уникнути конфліктів
   ·        Батьківський всеобуч Покарання , насильство – зло, якому немає виправдовувань
   ·        Батьківські збори ”Конфлікти з дитиною та шляхи їх вирішення ”

Немає коментарів:

Дописати коментар